WaPo Corrects Story That Reported Sarah Palin Was Joining Al Jazeera

JOIN TPM FOR JUST $1

The Washington Post on Tuesday issued a correction to a piece that incorrectly claimed Sarah Palin was joining the pan-arab news network Al Jazeera. In the piece, published Tuesday morning, Suzi Parker quoted The Daily Currant, a satirical news site, on Palin’s move:

“As you all know, I’m not a big fan of newspapers, journalists, news anchors and the liberal media in general,” Palin told the Web site The Daily Currant. “But I met with the folks at Al-Jazeera and they told me they reach millions of devoutly religious people who don’t watch CBS or CNN. That tells me they don’t have a liberal bias.”

The above paragraph has been removed from the Washington Post article. The Daily Currant’s “about” page carries the following disclaimer:

Q. Are your news stories real?

A. No. Our stories are purely fictional. However they are meant to address real-world issues through satire and often refer and link to real events happening in the world

The Washington Post article was revised and now leads with the following correction:
 

CORRECTION: An earlier version of this post incorrectly reported that Sarah Palin planned to contribute to the Al Jazeera America news network.

The Washington Post did not respond to TPM’s request for comment. Al Jazeera spokesman Stan Collender told TPM that “no discussions have taken place” with Palin on joining the network.

h/t Mediaite

This post has been updated.

Comments
Masthead Masthead
Editor & Publisher:
Managing Editor:
Senior News Editor:
Assistant Editor:
Editor at Large:
Investigations Desk:
Reporter:
Newswriters:
Front Page Editor:
Editor for Prime & Special Projects:
General Manager & General Counsel:
Executive Publisher:
Head of Product:
Director of Technology:
Publishing Associate:
Front-End Developer:
Senior Designer: