‘Clinton Cash’ Publisher Makes ‘7-8 Factual Corrections’ To Book

The publisher of “Clinton Cash,” the book that set the tone for conservative attacks on Hillary Clinton’s 2016 run for president last month, said on Thursday it was making seven or eight corrections to factual errors made by author Peter Schweizer.

Politico reported on Thursday that a section of the book was removed by publisher HarperCollins after Schweizer had based his reporting off of a fake press release from 2013:

Schweizer notes in the original version of the book that TD Bank, a major shareholder in the Keystone XL Pipeline, paid Bill Clinton for speeches and then said it would “begin selling its $1.6 billion worth of shares in the massive but potentially still-born [sic] Keystone XL crude pipeline project” after Hillary Clinton left office.

But as his source on the sale of TD Bank’s shares, Schweizer used a press release that was revealed to be fake in 2013.

Among other changes, Schweizer also reportedly removed all passages alleging that Clinton was paid by Irish billionaire Denis O’Brien for speeches while Hillary Clinton was giving O’Brien’s company money through the Haiti Mobile Money Initiative.

HarperCollins told the site that the changes were “actually quite minor.”

“We made 7-8 factual corrections after the first printing and fixed a technical issue regarding the endnotes,” the publisher said. “This global fix may have made the changes appear more extensive than they were.”

When asked about the alterations to his book, Schweizer echoed his publisher.

“The corrections are all minor,” he told Bloomberg on Thursday.

Comments