Egyptian State Television Anchor Shahira Amin Quits Amid Propaganda Claims

Shahira Amin was a deputy head and a senior correspondent for Nile TV — a government-owned channel — until yesterday that is, when she quit her job in protest over claims that she was directed to deliver propaganda from the Egyptian government. Amin reportedly said on the air, “I refuse to be a hypocrite. I feel liberated.”
The Committee to Protect Journalists reports:

Multiple journalists for state-owned or government-aligned media have resigned or have refused to work after the government put pressure on them to sanitize the news or to not report on violence against demonstrators, several CPJ sources said. Shahira Amin, an anchor on the state-owned Nile TV channel, said on the air: “I refuse to be a hypocrite. I feel liberated.”

Amin was interviewed last night by CNN’s Anderson Cooper:

The original version of the story appears here: is the leading destination covering the intersection of media, news, and politics as well the personalities behind it. For more, visit (c) 2010 Mediaite LLC.

Masthead Masthead
Editor & Publisher:
Managing Editor:
News Editor:
Asistant Editor:
Editor at Large:
Investigations Desk:
Senior Political Correspondent:
Front Page Editor:
Social Media Editor:
Prime Editor:
General Manager & General Counsel:
Executive Publisher:
Head of Product:
Director of Technology:
Publishing Associate:
Front-End Developer: