Yahoo! News Issues Correction After Describing Kenya As Obama’s Birthplace

|
June 21, 2013 3:13 p.m.

Yahoo! News issued a correction Friday evening after a reporter mistakenly referred to Kenya as President Barack Obama’s birthplace. 

A piece on Obama’s upcoming trip to Africa by Rachel Rose Hartman included a lede that echoed sentiments heard among the “birther” movement.

“President Barack Obama makes the first extended trip to Africa of his presidency next week—but he won’t be stopping in the country of his birth,” Hartman originally wrote. 

The screengrab below captures the error:

 

 

Approximately 90 minutes after the piece was published — and after several commenters identified the error — the lede was revised to refer to Kenya as Obama’s “ancestral homeland” and the article now includes a correction. 

 

Support The TPM Journalism Fund
  • Contributions allow us to hire more journalists
  • Contributions allow us to provide free memberships to those who cannot afford them
  • Contributions support independent, non-corporate journalism
Comments
advertisement
Masthead Masthead
Founder & Editor-in-Chief:
Executive Editor:
Managing Editor:
Senior Editor:
Special Projects Editor:
Editor at Large:
General Counsel:
Publisher:
Head of Product:
Director of Technology:
Associate Publisher:
Front-End Developer:
Senior Designer:
SPECIAL DEAL FOR PAST TPM MEMBERS
40% OFF AN ANNUAL PRIME MEMBERSHIP
REJOIN FOR JUST $30