Ummm, Yeah, What About That?

The Boston Globe is now saying it made a ‘mistake’ failing to credit Mother Jones and TPM for originally reporting the story about SEC documents showing that Mitt Romney remained in charge at Bain through 2002.

Globe Editor Martin Baron had this less than entirely credible explanation: “In the editing and shortening process, I have learned, passages giving credit were removed. That was a mistake, and we are now adding appropriate credit back to the online version.”

Meanwhile, Glenn Kessler seems to be sticking with his earlier claims that Romney actually did end his role at Bain in 1999, hanging his hat on the fact that the former SEC official the Globe asked about documents had given money to Democrats. This strikes me as the feeblest crutch of contemporary journalism. The issue is the filings — not the person you found to give a quote about them.

And if that’s not enough, Corn has another scoop out today about Romney’s decision to invest millions in a Chinese company that specialized in helping to relocate jobs from the US to China. Read it now before it appears as someone else’s exclusive.

Masthead Masthead
Editor & Publisher:
Managing Editor:
Senior News Editor:
Assistant Editor:
Editor at Large:
Investigations Desk:
Senior Political Correspondent:
Front Page Editor:
Social Media Editor:
Editor for Prime & Special Projects:
General Manager & General Counsel:
Executive Publisher:
Head of Product:
Director of Technology:
Publishing Associate:
Front-End Developer: